یقین


نماز حالت تشریفات یا قراردادی یا اتصال ، ما تو موارد ایمان سه مرحله را داریم یکی بحث علم الیقین است بنده پشت یک کوه می بینم یک آتش است قطعا میگم اونجا یک دودی است میگم اونجا آتشی هست که این دود ناشی از اونه یک مرحله ، حرکت می کنم میرم تا بالای قله  می بینم بله یک آتش اونور کاملا مشخص است مرحله اول من به مراتب از مرحله دوم من بیشتر است بخاطر اینکه به مرحله عین الیقین رسیدم اینجا با این مرحله اول تفاوت زیادی است و مرحله سوم من میرم پایین کاملا آتش و حرارتش را حس می کنم و داخل آتش میشم اینجا دیگه میم جزیی از آتش ، نمازی که من تو مرحله علم الیقین من دارم می خونم فرق میکنه ، نماز من شاید مرحله علم الیقین است نماز مولی علی (ع) حق الیقین است پس این مراحل مختلفی داره
                                          علم الیقین = نمازی که ما می خوانیم
                                         عین الیقین = نماز واقعی
                                          حق الیقین = نماز حضرت علی

No comments:

Post a Comment